tirsdag 19. juli 2011

Lavendel og blondegardiner

En av de gamle pelargoniaene mine titter fram fra gardinene.
Blomsterpotta er gammel og arvet.


Jeg har ønsket meg hvite nye blondegardiner en stund, og så fant jeg noen som var helt nydelige på Princess. De var til og med satt ned med 40%, så da var det bare å gripe sjansen. Det ble nye gardiner til vinduet i trappegangen og i gangen nede. Jeg har har lenge hatt noen kryfargede i gangen som også er fine men det føltes godt å få noen som virket litt friskere og lysere.


De nye gardinene i gangen


Vinduet i trappegangen med lykter kjøpt
på Kreta for mange år siden.

Min eldste og nydelige lavendelbusk

Vi har en ganske mye lavendel i hagen og i år har en av de eldste plantene blitt helt fantastisk. Lavendelen er egentlig litt lunefull. Jeg har ofte plantet flere planter i ett og samme bed og noen klarer seg fint og andre går ganske fort dukken. Når disse plantene virkelig vil leve så kan de visst vokse hvor som helst. På bildet under kan du se en av flere planter som kommer opp mellom steinene på den steinsatte hagegangen. De har sådd seg selv og jeg synes det er ganske fasinerende. Jeg har i hvert fall ikke hjerte til å luke dem vekk.

En viljesterk liten plante

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.