torsdag 21. juli 2011

Skjønnheten i det brutale...



Morten Krogvold sa en gang på en workshop jeg var på, at det var viktig å se skjønnheten i det brutale når man så etter motiver for fotografering. Dette utsagnet høres kanskje merkelig ut, men det åpnet virkelig øynene mine og utvidet min kreative horisont den gangen. Dette er lenge siden men jeg tenker ofte på det når jeg ser et motiv. Denne gangen var det to ting jeg virkelig ikke liker, som ble et ganske vakkert motiv. Det gamle gjerdet som må fjernes og skvalderkålen som jeg ikke klarer å få has på. Her er naturens brutalitet ganske tydelig men også vakker sett gjennom en fotolinse.

Snehvit, bare vakker...

Skulle gjerne vært mer ute i hagen å jobbet, men det er så mye mygg her nå at det ofte nesten er umulig å jobbe ute uten å bli helt gal. Jeg telte 15 myggestikk etter en kort lukerunde, så nå blir bare det viktigste gjort mellom regnbygene. Derfor prøver vi heller å få ferdig noen prosjekter inne, som virkelig har venta lenge.
Vi bygde om huset for seks år siden og det ene badet har stått halvferdig siden da. Nå er vi i gang! Flislegger er bestilt, fliser er valgt og nå fikk vi også malt tak og vinduskarmer. Utrolig men sant! Flisene blir lagt i august og jeg kommer tilbake med rapport.
Vi har også et praktisk bøttekott med vask, en av våre virkelige lyse ideer da vi planla huset. Det fungerer greit men det er ikke helt ferdig, så nå skal det endelig bli oversiktlig og fint. Vi maler ferdig tak, vegger og gulv. Det skal settes opp hyller på den ene veggen og det skal endelig bli en lampe i taket. Det blir nok plass til noen søte detaljer også.
Staudebedet er ganske frodig i år

Noen ganger er det enkleste ganske greit.
Geiteramsen får lov til å myke opp ved siden av inngangen vår
i påvente av en annen løsning.

Bøttekottet. Før.

Bøttekottet. Nå.
Gulvet er malt, lister grunnet og alt er vasket.

Badet vårt, med nymalt tak og vinduskarm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.