torsdag 11. februar 2010

Velkommen til Villa Sunniva!


Velkommen til min nye interiørblogg! Jeg har vært scrappeblogger en god stund men har lenge også ønsket å lage en blogg med interiør som tema. Jeg har hatt denne interessen helt fra den gang jeg var lita jente. Det var stadige forandringer på rommet mitt og i dukkestuen. Samlegenet mitt var også framtredende og jeg hadde samlet ganske mye utstyr den dagen jeg flyttet hjemmefra. Jeg var ca 10 år den første gang jeg gjorde et kjøp alene på auksjon.Tilslaget fikk jeg på en liten orientalsk vase som var helt nydelig, den kom på 5 kroner og jeg fikk en stabel med gamle tallerkner på kjøpet.
Moren min er også en samler av gamle ting og hun har lært meg mye, spesielt om glass og porselen. Hun er også rå når det gjelder keramikk, hun kan mye og kan se skatter i møkkete og støvete objekter på loppemarkeder.

Stilen min er nok mye preget av shabby chic men jeg liker å blande inn farger og moderne elementer som kontraster. Jeg synes det blir mer spennende da og det speiler utviklingen og historien vår. Hos oss er det derfor en salig blanding av arvestykker, loppefunn, IKEA og nye designelementer. 
Vi bygde om det lille huset vårt fra 1928 for 5 år siden, og det er i dag et romslig hus som vi har tegnet og planlagt selv med litt hjelp fra en arkitekt.

Jeg håper det er noen der ute som kan ha glede av mine små innspill og ideer!

1 kommentar:

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.